Wienerberger steunt de Warmste Week ten voordele van Kom op tegen Kanker

Jaarlijks zetten tal van Wienerberger medewerkers zich in voor de goede zaak. In 2019 stond alles in het teken van Kom op tegen Kanker. Zo engageerden we ons ook voor de Warmste Week, de solidariteitsactie die elk jaar plaatsvindt in december. 

Hart voor mens en maatschappij 

Het menselijke aspect is misschien wel het kloppend hart van Wienerberger. Daarom zijn er in alle Wienerberger-vestigingen diversiteitsteams. Het doel? Het psychosociaal welzijn van onze medewerkers verhogen.

Tegelijk willen we als bedrijf ook iets teruggeven aan de samenleving. Wat als we de samenhorigheid en maatschappelijke meerwaarde nu eens konden bundelen

 

Kom op tegen Kanker 

Elk jaar opnieuw steunen we één specifieke organisatie. Op basis van een interne bevraging kozen we in 2019 voor Kom op tegen Kanker. Niet onbelangrijk, want elk uur krijgen vijf Vlamingen de diagnose van kanker.

En daarom timmert Kom op tegen Kanker al meer dan 30 jaar aan een kankervrije wereld. Niet alleen vermijdt, bestrijdt én verzacht ze kanker, ook werkt ze actief mee aan een beter beleid rond deze slepende ziekte. Daarvoor mobiliseert de vzw zoveel mogelijk mensen. Om samen de strijd aan te gaan. 

 

Warm(st)e (re)acties

Met dit goede doel voor ogen zette Wienerberger het hele jaar lang verschillende acties op touw. Begin 2019 vierden we het tweehonderdjarig bestaan van Wienerberger. Dat deden we met een tombola, die een mooi bedrag opleverde. In de lente verkochten we paaseitjes, organiseerden we een hyacinten-plantactie en ontmaskerden we samen De Mol. Tijdens de zomer smulden we van ijsjes, en in de herfst genoten we van een heerlijke halloweenrisotto.

In november vond de Warmste Dag plaats, gevierd in alle Wienerberger vestigingen van het land! Croque-monsieurs, pannenkoeken, kebab en Boules de Berlin: verschillende lekkernijen verkochten letterlijk als zoete broodjes. En laten we ook het Sinterklaasontbijt en de kerstdrink van december niet vergeten. Afsluiten deden we diezelfde maand met de Warmathon! Verschillende Wienerberger collega’s toonden er hun meest sportieve kant, en zetten hun beste beentje voor.

Naast heel wat positieve reacties en hechte banden, konden we in totaal 10.000 euro inzamelen. Onze collega’s gingen de opbrengst persoonlijk overhandigen aan het team van de Warmste Week en zo ook aan Kom op tegen Kanker. Wat een voldoening! 

bdr

Andere duurzame realisaties van Wienerberger België (2019)

Lees meer

Altijd op de hoogte

Registreer en we houden u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en bijkomend advies.