Het ‘WaW’ effect van onze employer branding campagne

In november 2019 schoot onze gloednieuwe employer branding campagne uit de startblokken. Na het succes van de kleikoppen campagne was het tijd voor iets nieuws, vonden we. Al zou het niet gemakkelijk worden om opnieuw een ‘waw’ effect te creëren. En zo ontstond het idee voor de WaW campagne! 

We Are Wienerberger 

WaW is een acroniem voor ‘We Are Wienerberger’. Die slagzin sluit aan bij het feit dat we voortaan niet enkel voor Wienerberger Building Solutions zullen werken, maar ook voor Wienerberger Piping Solutions (Steinzeug-Keramo, Pipelife en Preflex). Daarnaast willen we de aangename werksfeer die er bij Wienerberger heerst extra in de verf zetten. Want onze medewerkers zijn even WaW als onze producten!

Maar wat betekent Wienerberger precies voor hen? Tijd om een leuke actie op touw te zetten! Aan de lopende band zamelden we allerlei online getuigenissen in van medewerkers die hun werkervaring bij Wienerberger helemaal WaW vinden. Daarna selecteerden we enkele van die verhalen. Die willen we in de toekomst gebruiken in onze nieuwe campagne, zowel op de websites als op sociale media. De medewerkers in kwestie krijgen een cartoon van zichzelf. Meer zelfs, van elke cartoon wordt een uitvergrote versie in de fabriek neergepoot! Tenslotte past dat perfect bij het thema van de campagne, nietwaar? 

 

Steeds meer visibiliteit 

Gaandeweg kreeg de WaW campagne steeds meer visibiliteit. Onze nieuwe sport T-shirts werden gedragen op de Warmathon door sportieve collega’s die daarmee de Warmste Week steunden. Onze nieuwe fluohesjes toonden dan weer aan dat we ongelooflijk veel belang hechten aan veiligheid. Verder verwerkten we de campagne ook in nieuw promotiemateriaal voor jobbeurzen en voor onze externe partners. Top-of-mind blijven is belangrijk!

De WaW campagne kreeg natuurlijk ook een digitaal verlengstuk. Zo deelden we verschillende acties op onze job website én sociale media. Wat die acties precies waren? Denk aan getuigenissen van medewerkers, maar ook aan nauwe samenwerkingen met scholen. Daar is het Erasmus+ project met de collega’s uit Oostenrijk een mooi voorbeeld van.  

 

Wat brengt de toekomst? 

De komende maanden zal je nog meer te zien krijgen van de WaW campagne. We hebben concrete plannen voor nieuwe stickers op de bedrijfsvoertuigen, binnenkort passen we ook de footers in onze mails aan en nog veel meer. Zelfs onze job website en vacatureteksten worden in een nieuw jasje gestoken. En de medewerker? Die stellen we nóg meer centraal met filmpjes over zijn of haar functie. Graag bedanken we iedereen om zo WaW te zijn

Andere duurzame realisaties van Wienerberger België (2019)

Lees meer

Altijd op de hoogte

Registreer en we houden u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en bijkomend advies.